الجمعة، 29 يوليو 2016

خدني معاك للشاعر / محمد البلاط

خدني معاك
للشاعر / محمد البلاط

خدنى معاك وبلاش تذبحنى

خدنى معاك وبلاش تذبحنى
خدنى معاك يا حبيبى ريحنى

خدنى معاك انا بترجاك
ريح قلبى و خدنى معاك

صعب تروح وانا بستناك
خدنى معاك طب خدنى معاك

وانا واياك الدنيا فى عينى
ورد وزهر وارض بحنه

واحس بانى بالف جناح
شبه ملاك طاير فى الجنه

خدنى معاك انا بترجاك
خدنى معاك طب خدنى معاك

لو بتغيب دى بتبقى خريف
بشكل مخيف وعزاب وهلاك

قدر حبى وريح قلبى وعشان
خاطرى تخدنى معاك

خلينى جنبك صعب عليا
تروح وتغيب وانا بستناك

يكفينى ابقى قريبه منك
لو تتكلم اكون سمعاك

صعب عليا تبعد عنى وابقى
بعينى انا مش شيفاك

خدنى معاك يا حبيبى ريحنى
خدنى معاك وبلاش تذبحنى

لو بتغيب دى بتبقى خريف
بشكل مخيف وعزاب وهلاك

خلينى جنبك صعب عليا تروح
وتغيب وانا بستناك

خدنى معاك وبلاش تذبحنى
خدنى معاك يا حبيبى ريحنى

ارحم قلبى بكلمة تقولها تجفف
دمعى تونس سمعى

وخدنى معاك

بقلم محمد البلاط

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق