الثلاثاء، 22 نوفمبر 2016

والله زمان يا سجع ★ كاشف عبدالجواد

والله زمان يا سجع كاشف عبدالجواد
*************************************
الكل اتعامل معاك لغرض لعلة إلانا
وإديت الكل ريق حلو يا حلو إلانا
وكلامهم كان زي العسل على قلبك إلانا
إكمنه زيف جه عالكيف صدقته إلانا
ياما خلق مرتاحة وخلق كتير شق يانا
بالشهد ناس موعودةومعاك كان المرار بل وانا
أنا بس شكيتك لنفسك لايمني كتير كدا ليه
الدنيا إنهدت ولا هو كان حصل إيه
ولماشكيتلك عمايلك حسبتها ليه إهانه
ناصح أمين وخوفت عليك كتير انا
يكون جزائي قطيعة لا مش بس وإهانه
صابر وحمول وبطبعي كتوم وماقولت آه يانا
اكمني جد انا وياك عاملتني كما ضيف
وخد واجبه
بتقطم معاي بالكلام وتقولي
مش وقته
واللي بديته معايا ياتكمله على هواك ياإمايكون
خلص وقته
عايش بدور الملاك وبتشكر بنفسك كتير
كدا ليه
وبتحلف وتتحلف بإنك صادق وفعلك غميق
كدا ليه
تواعدني ليه وتوعدني وانت لايف ومولف
على غيري
ورضيت على نفسك اللي ما ارضيتهوش
أناليك وضميري
كمل مع غيري
وانا كأني ما عرفتك

يالي بتظلم قلوب إوعاك تنسى باريها
الظلم ظلمات كلمة إعقل معانيها
لييجي واطيها عاليها
وساعتها حتلوم كتير نفسك ...
***********************
Kashef. 22 - 11 - 2016.

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق